Fragment Kinderfilosofie

Wat betekent verliefd?
Dat betekent dat je iemand heel erg leuk vindt.
Dat betekent als je bent verliefd, en een jongen die is heel mooi en heel prachtig en hij heeft hele mooie kleren aan. Dan ben je pas verliefd.
Okee, dus je moet eerst vinden dat hij heel mooie kleren aan heeft. Kun je verliefd worden op iemand die hele stomme kleren aanheeft?
Nee.
Misschien wel.  Als je een meisje hebt die heeft lelijke kleren en een jongen die heeft ook lelijke kleren, dan kun je ook wel verliefd op die jongen zijn.
Maar omdat jij mooie kleren aan hebt, wil jij een jongen die ook mooie kleren aan heeft..
Ja natuurlijk.
Zit dat zo? Okee.
Ik weet wat verliefd zijn betekent, want, bijvoorbeeld, dan wil je hem opeten!
Maar wat gebeurt er dan als je hem hebt opgegeten?
Dan zit hij in je maag! Dan kun je hem nooit meer vergeten!
Dan zit hij in je maag.. “hallo! Hallo! Hallo”
“Laat me los, laat me los!”
Dan heb je een baby in je buik.
Ik ben ook verliefd. Ik vind hem gewoon leuk, omdat ik hem knap vind.
En wil jij hem dan ook opeten?
Nee. Want dan kun je er niet meer mee zoenen!
Maar wel in je maag...

groep 4 Narcis Querido